VROUWEN

Schaamte eruit, kracht terug,

Dit is ons vrouwenproject

Het is ontstaan omdat er eigenlijk zoveel leed is in onder de vrouwen. Vaak staan vrouwen niet stil bij het leed dat hun is aangedaan zoals geweld, of gedwongen mensenhandel.

De meeste vrouwen met deze achtergrond proberen het hoofd boven water te houden door de verplichtingen die ze in het dagelijkse leven, maar niet echt in hun kracht staan.

We hebben gemerkt dat veel vrouwen vanuit het blijf van mijn lijf huis na hun proces daar te hebben gehad toch nog in een bepaalde schaamte zitten waar ze geen begeleiding in krijgen of hebben gehad. Ook zie wij dat de binnen de gemeente Almere er ook niet veel over te vinden was toen deze vrouwen bij Stichting JMI aanklopten.

We zien dat er meer begeleiding of zichtbaarheid of herkenning moet zijn voor mensen handel want er zitten veel vrouwen hierin vast gedwongen prostitutie waar niet of nauwelijks oog voor is.

Wij zijn daarom met de Stichting gestart met een praatgroep, waar vrouwen samen komen en wij de begeleiding bieden aan vrouwen van alle leeftijden, die door dit leed zijn gegaan of nog steeds gaan.

We hebben een praatgroep in Almere maar ook in Zaandam;

- In Almere de Schuilplaats;

- In Zaandam de Verzoeningsruimte.

De bedoeling is om vrouwen die door omstandigheden van het leven met een weggestopte schaamte zitten en daardoor niet meer staan in hun kracht de vrouwen een luisterend oor bieden maar ook de gelegenheid bieden om andere vrouwen te ontmoeten die door hetzelfde zijn gegaan of nog steeds gaan.

Wat bieden wij:

- Een praatgroep op locatie

- Een plan van aanpak om de vrouw weer in haar kracht terug te zetten (maatwerk)

Wie staan tot uw beschikking

- Ervaringsdeskundigen

- Professionele coaches